Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Rypin

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zameldowanie na pobyt stały

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

NIEZBĘDNE DOKUMENTY

  • Zgłoszenie pobytu stałego na obowiązującym formularzu,
  • Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób zameldowanych wcześniej
    w innych miejscowościach). 
  • Dowód osobisty. 
  • Ważny paszport polski (dotyczy osób powracających
    z zagranicy). 
  • Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka (jeśli zameldowanie jego dotyczy). 
  • Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej - mężczyzn do lat 60
    i kobiet posiadających ten dokument). 
  • Dokument stwierdzający prawo własności lokalu, najmu, spółdzielcze prawo do lokalu. 

OPŁATY

Brak opłaty

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

na miejscu

DODATKOWE INFORMACJE
  • Zameldowanie na pobyt stały może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu. 
  • Osoby posiadające karty mobilizacyjne winny zgłosić przed zameldowaniem zmianę miejsca pobytu w WKU i uzyskać potwierdzenie dokonania obowiązku na formularzu meldunkowym. 
  • W przypadku zgłoszenia zameldowania dziecka pod innym adresem niż rodziców, wymagane jest orzeczenie sądu
    o miejscu pobytu dziecka, bądź złożenie oświadczenia przed urzędnikiem o ustaleniu miejsca pobytu dziecka. 
  • Przy zameldowaniu osób nie posiadających tytułu prawnego do lokalu wymagana jest obecność właściciela (współwłaściciela lokalu), najemcy osoby posiadającej spółdzielcze prawo do lokalu. Osoby te potwierdzają fakt pobytu na zgłoszeniu meldunkowym w obecności pracownika urzędu. 
  • W przypadku braku potwierdzenia pobytu, zameldowanie może być dokonane po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego. 
PODSTAWA PRAWNA
  • Art. 4, 5, 6, 9, 10, 11, 29, 47 ust. 2 ustawy z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późniejszymi zmianami) 

Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z 24.XII.2002 r. w sprawie zgłaszania
i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania
i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności
i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych. Dz. U. z 2002 r. nr 236 poz. 1999. 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Beata Tuchewicz

Data wytworzenia:
02 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Marcin Żebrowski

Data publikacji:
02 gru 2021, godz. 11:20

Osoba aktualizująca informacje

Marcin Żebrowski

Data aktualizacji:
02 gru 2021, godz. 11:20